Kundeservice

Når du handler hos Blå Elefant er din tryghed noget af det absolut vigtigste, og for at du skal føle dig helt tryg og sikker så er vi blevet godkendt af Ehandelsfonden som administrerer Emærket.

Godkända och certifierade av Trygg E-handel

Sammen med e-mærket sikrer vi dig.....
- en køberbeskyttelse på kr. 10.000, klik her for at læse mere
- en nem og gennemskuelig handel
Vores webshop bliver løbende kontrolleret af e-mærket. Det sikrer dig, at vi lever op til de krav certificeringen stiller, herunder gældende dansk lov samt en række særlige forbrugerbeskyttende krav. 
Se vores certifikat - det er vi stolte af


Hvis der er noget som du er i tvivl om eller hvis du har spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte vor kundeservice.

Kontakt os

Du er velkommen til at kontakte vor kundeservice på kundeservice@blaelefant.dk eller via vor kontaktformular som du finder her(kontaktformular) hvis du vil have information om for eksempel vore varer, en eksisterende order, vore handelsbetingelser eller har andre spørgsmål.

Vi har valgt at fokusere vore ressourcer på at levere alle ordrer så hurtigt som vi bare kan og at besvare alle emails indenfor 48 timer på hverdage (oftest kan vi klare at svare indenfor 24 timer). Dette har dog også betydet at vi har valgt ikke at give mulighed for vore kunder at kontakte os per telefon.

Information

Her har vi samlet spørgsmål og svar om alt fra leverancetid til retur. Nedenfor finder du de mest forekomne spørgsmål og vi har kategoriseret alle spørgsmålene så at du hurtigt og enkelt kan finde det rigtige svar. Finder du ikke svaret på dit spørgsmål her eller på en af vore øvrige informationssider på siten er du velkommen til at kontakte vor kundeservice på email kundservice@blaelefant.dk eller via vor kontaktformular(klik her).

Er jeres varer mærkede

Vi sælger kun legetøj som er CE godkendte hvilket betyder at de både opfylder de krav som stilles af EU og dansk lovgivning.


Har I alle varerne på lager

Vor website og lagersystem er online hvilket betyder at alt som du ser på websiten findes på lager.


Kan jag sende en pakke til en anden adresse - en gave til en anden

Hvis du vil sende en vare som gave til en anden så skriv i meddelelsesfeltet i kassen at det er en gave, hvem den skal sendes til og om du vil have den pakket ind. Så sørger vi for at gaven kommer trygt frem. 
Da GLS kræver at man viser legimentation når man skal have udleveret sin pakke så skal modtagen være en voksen som kan fremvise en gyldig legimentation
.


Får I flere af en vare om den er udsolgt

Hvis en vare er udsolgt så forsøger vi at bestille flere. Nogle gange er det dog desværre således at det ikke muligt da den også er udsolgt hos vor leverandør eller helt er fjernet fra deres sortiment.

Du er altid velkommen til at kontakte kundeservice på kundeservice@blaelefant.dk eller via vor kontaktformular(klik her) hvis du vil vide hvornår vi får en specifik vare på lager igen.


Jeg har tidligere set en vare på jeres hjemmeside men nu kan jeg ikke finde den

Vor website og lagersystem er online hvilket betyder at alt som du ser på websiten findes på lager. Hvis du ikke kan finde en vare så er den enten udsolgt eller udgået af sortimentetn. Kontakt os gerne på kundeservice@blaelefant.dk eller via vor kontaktformular(klik her) så giver vi dig tips på andre interessante produkter.


Hvor lang er leveringstiden

Bestiller du på en hverdag inden kl 12.00 så pakker vi og sender ordren samme dag. Pakken leveres med GLS og de forsøger altid at levere din pakke på din adresse men hvis du ikke er hjemme så ligger de en avisering til dig og du skal hente pakken på nærmeste GLS pakke shop. Der går mellem 1 til 3 dage så har du dine varer.

Vi leverer også til Grønland og Færøerne og er leveringstiden selvfølgelig længere. Levering sker med FedEx til din adresse. Kontakt os gerne på på kundeservice@blaelefant.dk eller via vor kontaktformular(klik her) hvis du vil vide mere.


Hvordan betaler jeg for mine varer


Hvis jeg betaler med kort hvornår trækkes pengene så

Dibs hjælper os med at håndtere kortindbetalinger og pengene reserveres på din konto når du ligger ordren og vi trækker først pengene når varerne er pakkede og parate til at blive afleveret til posten.


Hvordan ved jeg at min bestilling er kommet frem til jer

Når du har godkendt din bestilling så mailer vi dig en orderbekræftigelse. Denne specificerer de varer du har bestilt, hvordan de skal betales og leveres. Denne er tillige en bekræftigelse på at vi har modtaget din bestilling og at vi snart kommer til at plukke og pakke dine varer.


Hvad skal jeg betale i fragt for mine varer

Fragten i Danmark er altid gratis og vi forsøger altid at levere direkte hjem til dig. 

Vi leverer også til Grønland og Færøerne og tager her et fragtgebyr på kr 50. Du skal selv stå for moms, eventuel importafgift samt gebyr for indfortoldning - alt dette faktureres direkte af vor distributør. Dette betyder dog også samtidigt at de priser som du køber til vil være eksklusive moms.


Kan jeg slette min order eller ændre i den efter at jeg har godkendt den

Kontakt vor kundeservice kundeservice@blaelefant.dk eller via vor kontaktformular(klik her) omgående hvis du vil slette eller ændre din order. Husk altid at angive hvilket ordernummer som ændringen vedrører (du finder ordernumret i den orderbekræftigelse som vi har mailet til dig). Vær dog opmærksom på at vi pakker ordrer hele dagen og hvis vi har plukket og pakket din order så kan vi ikke ændre den.


Er det muligt at bestille hvis det er for en skole eller en institution og hvad gør man så

Selvfølgelig kan man bestille hos os hvis det er for en skole, børnehave eller institution. 

Hvis du vil betale med betalingskort så bestiller du helt som om du er en privatperson. Men hvis du vil benytte dig af mulighederne for fakturabetaling så skal du, når du kommer til kassen, vælge betalingsmåden "Faktura - institution med EAN nummer" og angive jeres EAN nummer i feltet "EAN-Nummer".  

Ligegyldigt hvilken betalinsform som du vælger skal du dog huske på at du skal ifylde både fornavn og efternavn på dig som bestiller og skolens, børnehavens eller institutionens navn i feltet "
". 


Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på kundeservice@blaelefant.dk eller via vor kontaktformular(klik her).


Jeg har glemt mine indlogningsoplysninger - hvad gør jeg nu

Klik her så kommer du til den side hvor du kan angive at vi skal sende dit et nyt password. Har du fået en ny email adresse eller hvis du har problemer med at logge din ind med dit brugernavn så kontakt venligst os på kundeservice@blaelefant.dk eller via vor kontaktformular(klik her) så skal vi nok hjælpe dig.


Hvad sker der hvis jeg ikke henter min pakke på posthuset

Din pakke ligger på posthuset i 14 dage og herefter sendes det tilbage til os.


Hvor er min faktura/kvittering

Din faktura/kvittering mailas til dig når vi har pakket din order og den er klar til at blive afleveret til posten.


Kan jeg bytte eller returnere en vare

Du har altid 30 dages returret som regnes fra det tidspunkt som du modtog dine varer. Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives per mail eller lignende. Du kan også anvende dig af standardfortrydelsesformularen som medsendes sammen med varerne.

Varer skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at du har meddelt os at du ønsker at fortryde dit køb. Hvis du vil bytte eller returnere varer så skal du selv betale for returfragten. Returadressen er til vort lager i Sverige og hvis du er interesseret kan vi tilbyde dig en løsning hvor det ikke bliver dyrere at returnere en vare end hvis du havde gjort det til en dansk adresse. Kontakt os derfor på kundeservice@blaelefant.dk eller via vor kontaktformular(klik her) så hjælper vi dig meget gerne. 

 

Vi anbefaler at du sender varen retur som pakke da du da er bedre sikret såfremt den ikke skulle komme frem til os. Når du sender varen til os skal du om muligt anvende den samme emballage som du fik varerne i alternativt sørge for at de er forsvarligt emballeret. Du må også gerne medsende en kopi af pakkesedlen som du modtog sammen med varerne og herpå påføre et telefon- eller mobilnummer som vi kan kontakte dig på. Dette gør returbehandlingen lettere og hurtigere. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr efterkrav.


Der er skader på de varer som jeg har fået, hvad gør jeg nu

Hvis du får en vare med en skade så skal du kontakte os snarest på kundeservice@blaelefant.dk. Tag venligst et billede at skaden på varen og maile den til os og vi kommer herefter til at kontakte dig for videre instruktion. Husk at angive ordernummer som du finder på pluksedlen som ligger sammen med varerne.


Jeg vil ikke have jeres nyhedsbrev længere, hvad gør jeg nu

For at afmelde nyhedsbrevet kan du enten klikke på linken øverst oppe i nyhedsbrevet (der står "Afmeld nyhedsbrev") eller også kan du kontakte os på kundeservice@blaelefant.dk eller via vor kontaktformular(klik her).