Kundeservice

Indlæser...

Når du handler hos Blå Elefant er din tryghed noget af det absolut vigtigste, og vi følger selvfølgelig alle de love og bestemmelser som findes i Danmark og EU omkring ehandel, markedsføring, salg af levetøj til børn mm. Derudover samarbejder vi kun med store og seriøse aktører som hjælper os med at levere, tage imod betaling og håndtere de it systemer som vi anvender for at drive Blå Elefant. 

Hvis der er noget som du er i tvivl om eller hvis du har spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte vor kundeservice.

Kontakt os

Du er velkommen til at kontakte vor kundeservice på kundeservice@blaelefant.dk hvis du vil have information om for eksempel vore varer, en eksisterende order, vore handelsbetingelser eller har andre spørgsmål.

Vi har valgt at fokusere vore ressourcer på at levere alle ordrer så hurtigt som vi bare kan og at besvare alle emails indenfor 48 timer på hverdage (oftest kan vi klare at svare indenfor 24 timer). Dette har dog også betydet at vi har valgt ikke at give mulighed for vore kunder at kontakte os per telefon.

Information

Her har vi samlet spørgsmål og svar om alt fra leverancetid til retur. Nedenfor finder du de mest forekomne spørgsmål og vi har kategoriseret alle spørgsmålene så at du hurtigt og enkelt kan finde det rigtige svar. Finder du ikke svaret på dit spørgsmål her eller på en af vore øvrige informationssider på siten er du velkommen til at kontakte vor kundeservice på email kundeservice@blaelefant.dk.

 
 

Er jeres varer mærkede

Vi sælger kun legetøj som er CE godkendte hvilket betyder at de både opfylder de krav som stilles af EU og dansk lovgivning.

 

Har I alle varerne på lager

Vor website og lagersystem er online hvilket betyder at alt som du ser på websiten findes på lager.

 

Kan jag sende en pakke til en anden modtager - en gave til en anden

Hvis du vil sende en vare som gave til en anden så angiv navn og adresse på den som skal hente pakken i pakkeshoppen under levering i kassen. Hvis du vil have indpakning så vælges det under respektive produkter. Så sørger vi for at gaven kommer trygt frem. 
Da Bring kræver at man viser legimentation når man skal have udleveret sin pakke så skal modtagen være en voksen som kan fremvise en gyldig legimentation.

 

Får I flere af en vare om den er udsolgt

Hvis en vare er udsolgt så forsøger vi at bestille flere. Nogle gange er det dog desværre således at det ikke muligt da den også er udsolgt hos vor leverandør eller helt er fjernet fra deres sortiment.

Du er altid velkommen til at kontakte kundeservice på kundeservice@blaelefant.dk hvis du vil vide hvornår vi får en specifik vare på lager igen.

 

Jeg har tidligere set en vare på jeres hjemmeside men nu kan jeg ikke finde den

Vor website og lagersystem er online hvilket betyder at alt som du ser på websiten findes på lager. Hvis du ikke kan finde en vare så er den enten udsolgt eller udgået af sortimentetn. Kontakt os gerne på kundeservice@blaelefant.dk så giver vi dig tips på andre interessante produkter.

 

Hvor lang er leveringstiden

Bestiller du på en hverdag inden kl 12.00 så pakker vi og sender ordren samme dag. Pakken leveres med Bring til nærmeste pakke shop. Der går normalt mellem 2 til 3 hverdage så har du dine varer.

Kontakt os gerne på på kundeservice@blaelefant.dk hvis du vil vide mere.

 

Hvordan betaler jeg for mine varer

  • Du har tre alternativer som du kan vælge

    • Visa
    • Mastercard
    • Klarna faktura

 

Hvis jeg betaler med kort hvornår trækkes pengene så

Klarna hjælper os med at håndtere kortindbetalinger og pengene reserveres på din konto når du ligger ordren og vi trækker først pengene når varerne er pakkede og parate til at blive afleveret til GLS.

 

Hvordan ved jeg at min bestilling er kommet frem til jer

Når du har godkendt din bestilling så mailer vi dig en orderbekræftigelse. Denne specificerer de varer du har bestilt, hvordan de betales og leveres. Denne er tillige en bekræftigelse på at vi har modtaget din bestilling og at vi snart kommer til at plukke og pakke dine varer.

 

Hvad skal jeg betale i fragt for mine varer

Fragten i Danmark er altid gratis og levering sker til nærmste pakkeshop. 

 

Kan jeg slette min order eller ændre i den efter at jeg har godkendt den

Kontakt vor kundeservice kundeservice@blaelefant.dk omgående hvis du vil slette eller ændre din order. Husk altid at angive hvilket ordernummer som ændringen vedrører (du finder ordernumret i den orderbekræftigelse som vi har mailet til dig). Vær dog opmærksom på at vi pakker ordrer hele dagen og hvis vi har plukket og pakket din order så kan vi ikke ændre den.

 

Er det muligt at bestille hvis det er for en skole eller en institution og hvad gør man så

Selvfølgelig kan man bestille hos os hvis det er for en skole, børnehave eller institution. 

Hvis du vil betale med betalingskort så bestiller du helt som om du er en privatperson. Men hvis du vil benytte dig af mulighederne for fakturabetaling så skal du, kontakte os på kundeservice@blaelefant.dk. Alle sådanne ordrer modtager vi kun via mail.

 

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på kundeservice@blaelefant.dk.

 

Hvad sker der hvis jeg ikke henter min pakke hos pakkeshoppen

Din pakke ligger hos pakkeshoppen i 14 dage og herefter sendes det tilbage til os.

 

Hvor er min faktura/kvittering

Din faktura/kvittering mailas til dig når vi har pakket din order og den er klar til at blive afleveret til GLS.

 

Kan jeg bytte eller returnere en vare

Du har altid 30 dages returret som regnes fra det tidspunkt som du modtog dine varer. Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives per mail eller lignende. Du kan også anvende dig af standardfortrydelsesformularen som medsendes sammen med varerne.

NB!! For alle julegaver har vi forlænget fortrydelsesretten til den 31. januar 2024. Så kan du i ro og mag bestille dine julegaver i god tid uden at behøve bekymre dig om returtiden.


Varer skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at du har meddelt os at du ønsker at fortryde dit køb. Hvis du vil bytte eller returnere varer så skal du selv betale for returfragten. 

 

Vi anbefaler at du sender varen retur som pakke da du da er bedre sikret såfremt den ikke skulle komme frem til os. Når du sender varen til os skal du om muligt anvende den samme emballage som du fik varerne i alternativt sørge for at de er forsvarligt emballeret. Du må også gerne medsende en kopi af pakkesedlen som du modtog sammen med varerne og herpå påføre et telefon- eller mobilnummer som vi kan kontakte dig på. Dette gør returbehandlingen lettere og hurtigere. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr efterkrav.

 

Der er skader på de varer som jeg har fået, hvad gør jeg nu

Hvis du får en vare med en skade så skal du kontakte os snarest på kundeservice@blaelefant.dk. Tag venligst et billede at skaden på varen og maile den til os og vi kommer herefter til at kontakte dig for videre instruktion. Husk at angive ordernummer som du finder på pluksedlen som ligger sammen med varerne.

 

Jeg vil ikke have jeres nyhedsbrev længere, hvad gør jeg nu

For at afmelde nyhedsbrevet kan du enten klikke på linken nederst i nyhedsbrevet eller også kan du kontakte os på kundeservice@blaelefant.dk.

Copyright © 2006-2024 Blå Elefant. All rights reserved.